Välkommen till min blogg!

Jag TRULSBOLLEN har lämnat min gamla sida och skriver nu på Blogger istället.
Man måste ju typ förnya sig om man säger. V Ä L K O M M E N

fredag 14 juni 2013

Skandal!!!

Ja, det är ordet jag använder... Jag hinner inte med någonting förutom allt jag gör och det är typ riktigt tråkigt. Idag skulle jag t ex städa i snickarboden och vad tror ni händer??? Matte åker på maginfluensa typ. Då kan jag ju inte göra annat än att hålla henne sällskap om man säger. Maginfluensa är inte att leka med!
 
Min tjej Spika på agilitybanan
 
Sedan sist har jag avslutat min agilitykurs och fått typ diplom. Egentligen fattar jag inte riktigt vitsen med att hoppa, springa och gå slalom när man kan ligga hemma i sängen. Matte säger att jag och Diva nog är de lataste hundarna söder om Tingstäde. Men jag säger bara att tänk er själva hur lockande det är att ta sig upp från duntäcket halv sex på morgonen och springa ut på Hällarna typ. Hatar det faktiskt. OK, när man väl är ute kan det vara skönt men innan!!!!!!!!
 
I alla fall så var det avslutning på kursen i tisdags. Jag glänste om jag får säga det själv. Glänste gjorde däremot inte matte. Hon blev typ helt slut efter ett halvt varv på banan. Jag fick verkligen peppa henne för att hon skulle orka. När vi kom hem spydde hon som en kalv om man säger. Tror att hon ätit någon halvrutten kanin eller något sån´t.
Rutten kanin
 
Hon fick ligga där ett par dagar och det var lugnt och skönt i huset. Nu ligger den andra och det är just därför jag inte kan hjälp till med städning eller gå på Hällarna eller typ nå´t annat.


Hej Svej Leverpastej, önskar jag att jag kunde äta typ.

Inga kommentarer: