Välkommen till min blogg!

Jag TRULSBOLLEN har lämnat min gamla sida och skriver nu på Blogger istället.
Man måste ju typ förnya sig om man säger. V Ä L K O M M E N

fredag 7 december 2012

Tårta...


Tårtan
Igår skulle mattarna göra sig till och bjuda några präster, Bimbi och Astrid, på tårta typ. Jag tänkte att det är bäst att jag TRULSBOLLEN testar bakverket först för att typ vara på den säkra sidan om man säger. Slickade lite här och där på läckerheten och konstaterade att tårtan faktiskt var OK. Mattarna tyckte inte alls att det var någon höjdare att ena sidan var utan grädde. Fattar ingenting! Som om det skulle vara värre än för några veckor sedan då matte skulle bjuda Bimbi och några andra på en likadan tårta. Matte tappade typ tårtan på golvet och blev bara så arg och slängde skapelsen i slasken... och... sedan åt hon och Bimbi av den i alla fall. Människor är ibland så konstiga att jag TRULSBOLLEN inte fattar hur de är skapta typ. I alla fall så är det inte nog med tårthistorier för ikväll när mattarna pratade med Hadas på Tango så skulle matte visa tårtan som jag slickat på och vips föll tårtbiten från tallriken rakt ner framför min nos. Vad skulle ni ha gjort - jag bara frågar??? Jag TRULSBOLLEN högg i alla fall tårtan i ett nafs och vips var den nere i min mage typ. Ja, det var allt om tårtan. Nu skall jag sova en stund och sedan blir det väl att gå upp i natt och spy upp hela härligheten på mattan eller någon annan lämplig plats.
 
Go´natt och sov gott!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du får behålla tårtan i natt:)

Nästa gång får du se till att du blir serverad en redig bit på fat så du slipper slafsa i dig det som hamnat på golvet :)

Alfons sa...

En gång la min matte en öppen påse med lussekatter framför brasan för tining. Eftersom allt på golvet tillhör mej åt jag upp nästan alla innan matte kom och tog dom??!! Fick inge mer mat den dagen! Gissa färgen på bajset efter det. Jag undrar Trulsbollen hur Herkules mår och reagerar att hans matte inte finns mer.. Vilka duktiga hussar han har som bakar och lagar mat och fixar. Måste lukta gott hemma hos dom :) Alfons