Välkommen till min blogg!

Jag TRULSBOLLEN har lämnat min gamla sida och skriver nu på Blogger istället.
Man måste ju typ förnya sig om man säger. V Ä L K O M M E N

lördag 14 juli 2012

Datorn upptagen..


Jag och Diva
Inte förrän idag har jag typ fått tillgång till datorn - MIN DATOR!!! Varje gång jag tittar in här i datorrummet sitter antingen matte, matte eller Diva här och eftersom jag är en så ödmjuk liten hundstackare så säger jag ju så klart ingenting. Imorse (läs 04.32) gick jag på stapplande steg upp och kravlade mig till datorrummet och här sitter jag nu.


Jag och Diva på väg till matte

Diva solar
Vi var på Norsta Aurar en dag, Diva och jag. Med oss hade vi matte, matte och vår kompisar från Ståckhålåm. Det var typ en helt OK dag med sol och bad (till Divas förskräckelse). Matte och Lena från Ståckhålåm målade lite där på stranden och vad händer tror ni...??? Diva klampar rakt på mattes nymålade tavla typ. Egentligen blev den typ snyggare av det eftersom dimman faktiskt ju kom när vi skulle åka och tassavtrycken faktiskt såg ut som... just det... DIMMA!
Mattes tavla innan tassavtrycket...

Trötta var vi efter den långa resan, men det hindrade inte Diva och mig från att springa ifatt en igelkott hemma i trädgården, få fatt i mungipan på den och svinga den några meter upp i luften. Fattar inte varför matte blir så upprörd över detta - vi håller ju bara inkräktare borta från vårat revir typ. Skall inte hundar vakta eller...???
Jag och matte

Ni kan se några bilder från vår utflykt. Matte sa sedan att det skulle vara skönt att få åka till Norsta Aurar utan Diva och mig någon gång. Fattar ni innebörden i dessa ord??? Man blir helt en kränkt som hund. Matte påstår att maten knastrade mellan tänderna och att det på något sätt skulle bero på Diva och mig. Jag citerar någon lärd person, "Mycket skall man höra innan öronen ramlar av".

Diva och den ena Ståckålåhålmarn

Jag, matte och Ståckålåhålmarna

Inga kommentarer: