Välkommen till min blogg!

Jag TRULSBOLLEN har lämnat min gamla sida och skriver nu på Blogger istället.
Man måste ju typ förnya sig om man säger. V Ä L K O M M E N

lördag 30 juni 2012

Fåröutflykt med Ungerskan

Ungerskan, Matte, Eva och jag TRULSBOLLEN


Igår morse sa jag TRULSBOLLEN till mattarna att Ungerskan måste verkligen få se något annat än våran trädgård när hon nu tagit sig till Gotland typ. Jag föreslog Fårö och alla nappade typ på förslaget. Sagt och gjort, Diva och jag packade och vi gav oss av. Fikade på Sylvis Döttrar typ och sedan for vi vidare till min och Divas favvastrand Norsta Aurar. På bilden kan ni se hur vi sitter och solar oss. Diva och matte är inte med på bilden eftersom de promt skulle ta en promenad typ.



Matte skulle så klar bada fastän det inte var vinter typ. Ni kan se på bilden hur hon springer rakt ut i vattnet. På stranden kan ni se mig och Diva. Det är jag TRULSBOLLEN som står till höger i bild. Den som är i vattnet är matte.

Det hände inte så mycket där på stranden så jag TRULSBOLLEN bestämde mig för att få igång tanterna lite om man säger. Ni kan se hur jag lyckades ganska bra typ!


















Ungerskan ville så himla gärna titta på raukar så vi fortsatte våran utflykt till stenbumlingarna. Jag TRULSBOLLEN fattar inte vad som är så speciellt med några gamla stenar.

 Till sist träffade vi en hund - en förstenad hund. Fattar ni vilket öde typ att bli förstenad...
Diva



Matte, Ungerskan, Matte och jag

Den förstenade hunden

2 kommentarer:

Alfons sa...

Min matte och husse var också på Fårö med mattes australiensläktingar. Jag stannade hemma hos lillmatte Elin. Jobbigt åka bil.Släktingarna vill att dom kommer till Australien. Undrar om jag får följa med eller var dom tänker lämna mej i så fall. Dom tycker jag är jobbig att lämna bort eftersom jag markerar i huset när jag är ensam. Dom fattar inte att jag inte vill vara ensam. Det var så skönt att vara hos gammelmatte för hon var alltid hemma. Alfons

Trulsbollen sa...

Förstår dig Alfons! Jag tror att Australien ligger lika långt bort som typ Figgeholm och det är långt det!
/Truls